9 jautājumi e-pasta mārketinga ekspertam Skotam Hārdigrī

Interviju sērijā ar e-pasta mārketinga speciālistiem šoreiz mums bija iespēja sarunāties ar Skotu Hārdigrī* (Scott Hardigree). Skots ir vadītājs aģentūrai Indiemark, ko izveidojuši e-pasta mārketinga veterāni. Liels paldies Skotam, kurš dalījās savā pieredzē. Lūk, kas viņam sakāms par šodienas tendencēm e-pasta mārketingā.

Cik svarīgs e-pasta mārketingā ir dizains?

Vienā vārdā – ļoti. Pagājušajā nedēļā es publicēju rakstu par šo tēmu Emocionāls vēstuļu dizains un saturs: piesaistīšanas un pārdošanas noslēpumi. Gan dizains, gan saturs jāveido tā, lai tas izraisītu vajadzīgās emocijas. Proti, tādas emocijas, kas liek cilvēkam noklikšķināt, apskatīt un visbeidzot nopirkt.

Kā gūt peļņu no e-pasta mārketinga? Vari ieteikt kādu viltību?

Atkārtošu standarta atbildi: tas atkarīgs no uzņēmējdarbības jomas. Piemēram, e-pasta vēstule klientam pēc pamesta iepirkuma groza un sasveicināšanās vēstule, līdzko klients ir reģistrējies, mārketinga speciālistam var kļūt par zelta bedri. Tāpat arī dati par iepriekšējiem pirkumiem ļauj turpmāk piedāvāt preces, kas klientam varētu interesēt. Atceries: jo atbilstošāks e-pasta saturs, jo vairāk izlasīto vēstuļu. Lai to panāktu, jāanalizē gan tie dati, ko klients pats sniedzis, pierakstoties uz jaunumiem, gan arī dati par viņa rīcību. Mārketinga speciālisti var izmantot šo informāciju, lai segmentētu savu datubāzi un veidotu specializētas kampaņas katrai mērķa grupai.

Mārketinga stratēģijas arvien vairāk tiek bāzētas nevis uz preces taustāmo vērtību, bet gan uz tās emocionālo pievilcību. Kā to iekļaut e-pasta kampaņā?

Mans raksts ir tieši par to. Pārdošanai nepieciešams kas vairāk par preces taustāmo vērtību. Piemēram, klientu uzticība zīmolam var būt lielā mērā atkarīga no uzņēmuma reputācijas un ietekmes sabiedrībā.

E-pasta mārketings arvien vairāk integrējas kopējā mārketingā. Kā lai veiksmīgi apvieno tradicionālos un jaunos medijus, komunikāciju kanālus un taktikas? Kur tajā visā ir vieta e-pasta mārketingam?

Būtībā e-pasts ir vienkārši informācijas izplatīšanas kanāls. Taču šobrīd tas ir ārkārtīgi vērtīgs, jo:

  1. tam ir ļoti liels lietotāju skaits;
  2. tas ir lēts, salīdzinot ar citiem informācijas izplatīšanas kanāliem;
  3. to viegli integrēt ar citiem kanāliem;
  4. salīdzinot ar sociālajiem medijiem, tas ir daudz personiskāks un uzrunā katru saņēmēju tieši.

Īsāk sakot, e-pasts ir kā līme, kas satur kopā dažādus mārketinga kanālus.

API, sociālo tīklu integrācija, advancēta segmentācija un automatizācija – vai e-pasta mārketings nav kļuvis pārāk sarežģīts vidusmēra mārketinga speciālistam?

E-pasta mārketings, protams, kļūst arvien sarežģītāks. Bet vairums mārketinga speciālistu neizmanto visas iespējamās funkcijas. Turklāt e-pasta pakalpojumu sniedzēji turpina vienkāršot šos rīkus un integrācijas iespējas, tāpēc jauno funkciju lietojums noteikti pieaugs.

Interneta lietošana mobilajās ierīcēs kļūst aizvien izplatītāka. Kāds izskatīsies e-pasts tuvākajos divos gados?

Integrācijai ar tādām aplikācijām kā Foursquare dažās nozarēs būs milzīga nozīme, piemēram, mazumtirdzniecībā. Taču par klientu ērtībām mobilajās ierīcēs jārūpējas katram uzņēmumam pašam. Un runa nav tikai par mobilajiem draudzīgām e-pasta vēstulēm. Ikvienai darbībai mobilajā jābūt vienkāršai un baudāmai. Piemēram, mājaslapu mobilajām versijām un aplikācijām vajadzētu piedāvāt tādu pašu funkcionalitāti kā tradicionālajām mājaslapām. Vienalga, vai tas ir e-pasta vēstules temata garums vai pirkums caur aplikāciju vai mājaslapu, tam visam jābūt vienlīdz ērtam gan mobilajā talrunī, gan planšetdatorā, gan parastajā datorā, gan viedtelevizorā.

* Skots Hārdigrī ir Indiemark dibinātājs. Indiemark ir pilna servisa e-pasta mārketinga aģentūra. Sazinies ar Skotu, rakstot uz scott@indiemark.com vai @indiescott.

Tev ir jautājumi mūsu ekspertiem? Sūti tos uz: info@mailigen.lv.

9 jautājumi e-pasta mārketinga ekspertam Skotam Hārdigrī
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

Leave a comment

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

© 2010-2019 Mailigen. Visas tiesības aizsargātas.