Trīs vienkāršas e-pastu sarakstu palielināšanas metodes

Jānis
Raksta autors: | janvāris 25th, 2011 | Viens komentārs

Jauni e-pastu saņēmējiE-pasta mārketings lēnām “iekaro” savu vietu arī Latvijas tirgū.

Mārketeri arvien vairāk sāk apzināties tieši e-pasta kā mārketinga līdzekļa potenciālu, un izmanto arvien vairāk radošu veidu, kā iegūt pēc iespējas vairāk labuma no e-pastu izsūtīšanas.

Tiesa, lai pasāktu ko radošu ar savām e-pasta kampaņām, no sākuma ir vajadzīgi saņēmēji.

Bet tos nav nemaz tik grūti atrast!

1. Saņēmēju iegūšana lielākos resursos

Tāpat kā jāmakšķerē vietās, kur peld zivis, jaunus saņēmējus jāmeklē tur, kur tie apgrozās.

Kur jums pašiem būtu visvieglāk atrast jaunus, ieinteresētus saņēmējus?

Varbūt jums pieder veikals? Vai arī uzņēmums balstīts uz vienu mājaslapu?
Palielināt sarakstu visvieglāk būs vietās, kurās jau apgrozās vairāk cilvēku.

Sarakstu papildināšana īstajā dzīvē

Latvijā šāda prakse ir visnotaļ netipiska, bet, ja jūsu uzņēmums tirgo preces arī internetā, ir tikai loģiski domāt, ka klienti, kuri iepērkas jūsu veikaliņā, ir ieinteresēti arī turpmāk saņemt piedāvājumus no jums.

Tāpēc ir ieteicams pie kases turēt parakstīšanās anketas, kurās apmeklētāji var pierakstīties jaunumu saņemšanai no jūsu veikala. Papīrs nav nemaz tik dārgs, un, kaut arī šāds process ir ilgāks nekā pierakstīšanās elektroniski (jums jāievada adreses datubāzē ar roku), tas noteikti atmaksātos.

Tāpat ļoti mazas izmaksas ir arī mājaslapas adreses izdrukāšana uz čekiem, protams, mājaslapā ievietojot parakstīšanās anketu. To gan dara retais, taču tieši uzdrīkstēšanās ir tas, kā visvairāk trūkst Latvijas uzņēmumiem.

Sarakstu papildināšana internetā

Jūsu mājaslapu, cerams, apmeklē klienti – vai varbūt jūsu uzņēmums ir lielākoties virtuāls?

Parakstīšanās anketu (“sign-up form”) ievietošana mājaslapā ir ļoti labs un ērts veids, kā tiešā veidā iegūt jaunus saņēmējus saviem sarakstiem. Tikai neaizmirstiet, ka anketai vajadzētu būt labi redzamai un atrasties katrā lapā. Vairāk par parakstīšanās anketām varat izlasīt webmarketing.lv rakstā meillistes parakstīšanās formas.

Abos gadījumos, ja saņēmēju piesaistīšana neiet kā plānota, ir ieteicams pierakstīšanos motivēt ar “pievienoto vērtību”, par to var lasīt tālāk rakstā.

2. Saņēmēju iegūšana citos resursos

Arvien populārāka kļūst interneta pārlūkošana caur mobilajiem telefoniem. Tiesa, Latvijā ir nepieciešams veikt papildus izpēti, lai saprastu, vai mobilajiem telefoniem pieejama mājaslapas versija vispār ir vajadzīga. Šajā brīnišķīgajā CopyBlogger rakstā ir atrodama papildus informācija par to, kā viegli optimizēt savu mājaslapu mobilajiem telefoniem.

Saņēmējus var atrast arī sociālajos tīklos, piemēram, Draugiem.lv, Twiterī un Facebook.com.

Lai lietotājiem atvieglotu pierakstīšanos caur sociālajiem tīkliem, ieteicams pierakstīšanās anketu augšupielādēt uz kādu lapu, kurā atrodas tikai un vienīgi šī anketa.

Sarakstu īre arī ir vienkāršs veids, kā paplašināt savu saņēmēju loku, bet ja jūsu uzņēmums bāzējas Latvijā, atrast cilvēkus, kas izīrē kvalitatīvus sarakstus ar latviešu adresēm, varētu būt grūtāk – un, iespējams, arī dārgāk –, nekā noīrēt, piemēram, reklāmas draugiem.lv.

3. Saņēmēju iegūšana radošākos veidos

Varbūt “Meteorīts” nav gluži tas pozitīvākais piemērs radošam mārketingam, bet tas tik tiešām bija ļoti radoši. Radoši pievilināt jaunus saņēmējus var, piemēram, pa pastu, pa telefonu, vai publicējot savu mārketinga reklāmu interesantā veidā (piem. grafitti). Jo radošāk jo labāk un interesantāk gan jums, gan saņēmējiem.

Motivācijas radīšana

Ja ir darīšana ar jaunu vai izcili kūtru publiku, ir iespējams to pievilināt ar dažādām akcijām. Tā kā e-pastus, iespējams, saņēmējiem sūtīsiet vairāku gadu garumā, akcijas atmaksāsies noteikti – ja ne uzreiz, tad ilgtermiņā.

Labs piemērs motivācijas radīšanai būtu e-grāmata, dāvanu karte vai atlaižu kupons par brīvu, ja pierakstās e-pastu saņemšanai no jums.

Kopsavilkums

Sāciet ar to, ko māca “labākās prakses” – meklējiet saņēmējus tur, kur tie visdrīzāk arī būs.

Pareizi sadalot prioritātes būs vieglāk gūt panākumus, nekā izkaisot savu rīcību, meklējot saņēmējus te vienā, te otrā mārketinga kanālā. Bet, kad izsīkst jauni saņēmēji no šiem “klasiskajiem” kanāliem, ķerieties pie citiem. Iespēju netrūkst!

Un kā jūs “uzpildat” savus sarakstus?

Saistītie raksti


One Response to “Trīs vienkāršas e-pastu sarakstu palielināšanas metodes”

  1. [...] E-pastu saraksta veidošana ir pirmais solis ceļā uz e-pasta mārketingu. Taču, kad e-pasta mārketings praktizēts jau kādu laiku, visbiežāk tiek domāts tikai par atvērtajiem e-pastiem, klikšķiem un konversijām. Tāpēc ik pa laikam ir vērtīgi atgriezties pie pirmā soļa un pārliecināties, cik efektīvi un kvalitatīvi tiek veidots un papildināts e-pastu saraksts. [...]

Atbildēt